Dodana: 1 luty 2007 08:29

Zmodyfikowana: 1 luty 2007 08:29

Podlaskie marki

Dziennik „Rzeczpospolita” po raz trzeci opublikował ranking najsilniejszych polskich marek.

Na liście 250 najmocniejszych marek polskich znalazły się cztery z województwa podlaskiego. Najwyższej spośród nich – na 14 miejscu uplasowała się „Mlekovita”. Również wysoko kapituła rankingu oceniła piwo „Żubr” – znalazło się na 32 pozycji. Pierwszą czterdziestkę zamyka mleko „Łaciate”. W zestawieniu znalazło się również miejsce dla innego podlaskiego piwa – „Łomża” – na miejscu 217.

Wszystkie sklasyfikowane podlaskie marki związane są z przemysłem spożywczym, z czego aż dwie ściśle z tradycyjnie silnym w naszym regionie sektorem przetwórstwa mlecznego.

Podstawowym kryterium selekcji była polskość marek rozumiana jako miejsce powstania. W rankingu znalazły się zatem marki należące obecnie do polskiego kapitału ale też i takie, których właścicielami są zagraniczne koncerny. Jednym z najważniejszych wskaźników była wartość marki liczona w mln złotych. W porównaniu z poprzednią edycją rankingu, w tym roku 90 marek zyskało na wartości, natomiast 62 straciły.

Ranking otwiera Telekomunikacja Polska, Orlen oraz PZU. W pierwszej dziesiątce znalazły się również m.in.: Era, PKO, Plus Gsm, Pekao, BPH oraz Lotto.

Rzeczpospolita

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook